lördag 21 juli 2012

Ett soligt Stockholm

Dax igen då för en massa bilder. Inget märkvärdigt, men en härlig promenad genom ett solig stad dokumenterad med bilder. Jag njuter verkligen när jag går runt såhär. Idag var jag i två kyrkor, ett bibliotek, ett vandrarhem och gick genom en tunnel som har funnits i Stockholm sedan 1886, men som jag av någon outgrundlig anledning aldrig har gått igenom. Det är tydligt att det finns saker att finna trots oräkneliga besök. Här kommer dom då:

Men först en bild på min granne Annas katter som sitter och stirrar på mig i hennes grönskande balkong,

En läsestund i skuggan bakom Stockholms stadsbibliotek

En vacker byggnad med orginell design

Entrén till biblioteket

Ett litet vattenfall i parken upp mot observatorielunden

Tunnelgatan.... Hmmm varför heter den det????  :-)

Brunkebergstunneln, legat här sedan 1886, ändå har jag missat den,

Mera tunnel

Trappan upp från Kungsgatan till Malmskillnadsgatan

Folk på Regeringsgatan över Kungsgatan, Stureplan  i fonden.

Skulpturen Non Serviam på Malmskillnadsgatan

Brunkebergs torg

En paus på gräsmattan framför riksdagshuset, med slottet i bakgunden

Framför riksdagshuset

Djurliv i stan :-)

Mera djurliv, dom är ju gulliga, men deras träck ligger överallt :-(

Cinderella på väg att lägga till

Star Clipper vid Skeppsbrokajen

Välkänt skepp

Här satt man bra, en "Brooklyn Lager" hjälpte till :-)

Af Chapman

Ett par herrar som njöt av ett parti schack

Folk njuter i Kungsan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar