måndag 19 augusti 2013

Rådjur i Råcksta

Fick ett trevligt möte med ett rådjur i kväll. På Råcksta begravningsplats låg det något som jag först tyckte såg ut som en hare, men när jag smög mig framåt så såg jag att det var ett rådjur. Jag hade nog inte behövt smyga så mycket för det var inte det minsta rädd för mig. När jag kom för närma honom så gick han bara iväg ett par steg bort och stod och kliade sig eller åt lite gräs. Efter ett tag så tyckte han väl ändå att jag var lite för efterhängsen och skuttade iväg och in i minneslunden.
Tyvärr så var det ju lite skumt ute, så ISO på kameran pendlade mellan 1400 och 5600 och därför finns inte den riktiga skärpan där, men jag gillar dom ändå.

Jag smög mig fram i skydd av trädet till vänster

Men han låg bara och tittade lite slött

När jag kom för nära så gick han bara bort ett par meter och kliade sig lite 



Han har koll på mig, men är inte rädd










Till slut så fick han nog och skuttade iväg bort mot minneslunden i bakgrunden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar