söndag 16 mars 2014

Mössan på igen

En helt fantastisk dag idag, men jäklar vad det blåste isvindar på en del ställen. Uppe på Skinnarviksberget var det halv storm :-)
Trodde ju att man täckt in större delar av stan, men upptäckte att jag inte gått runt på Stora Essingen, så det måste jag ju göra då.
Funderar ju på hur mycket av Peking, Hongkong och Tokyo som jag kommer att hinna se på semestern, när man efter 50 år inte ens täckt in Stockholm. Det blir nog till att skumma på ytan bara.
Skulle inte gå så långt idag, men när man börjar gå så pinnar man på och rätt som det var hade jag gått 1,5 mil igen. Lite bilder från dagen:

Det första som jag hittade nere vid Stora Essingens strandkant var denna lite väderbitna bod


Strandpromenad


Bra utsikt och egen gräsmatta på taket


Under Essingeleden ligger denna havererade båt


En riktigt väderbiten cykel


Jag vet..inte jätteunikt...men det är ju så vackert uppe på Västerbron


Pålsundet


Slutet av Yttersta tvärgränd


Uppe på Skinnarviksberget


Det blåste rejält


Håret får väl vara en indikation på vinden


Skinnarviksberget


Panorama från Skinnarviksberget. Större bild kan ses här:


Gamla Lundagatan 14 bakom Skinnarviksberget
Byggdes 1824 som lusthus till polisbefälet JM Titz och kallades för Titzens fåfänga
Kallas ofta Ensamma huset


Mer gamla hus på Gamla Lundagatan



Entrén till Villa Ludvigsberg på Ludvigsbergsgatan. uppförd som chefsvilla åt Ludvigsbergs mekaniska verkstad 1860


En mås


Man kan bara hålla med


Solen skiner genom Stadshuset

Rutten som den blev


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar