lördag 4 oktober 2014

Höstpromenad

Så sakta börjar träden tappa sina löv, färgerna blir mättade och luften klar.
Hösten är nog en favorit bland alla årstider, eller rättare sagt, jag gillar alla årstider.
Efter mina senaste resor så inser jag att att jag årstiderna som kan vara nog så extrema ändå är något som jag inte vill leva utan. Att se övergången från sommar till höst, vidare mot vinterkylan och sen, efter lång väntan få möta våren igen är helt fantastiskt.
Nog är det skönt med värme, men den klara luften i höst och vinterluften är ju så skön.
Lite bilder från min promenad idag;


Höstförberedelserna är i full gång på kolonilotterna


Någon tappade luvan


Det blir inte så mycket färggrant än så här


Några höstlöv


Höstfärger nere vid Mälaren


En fiskare


Full regatta nere vid Blackebergs Slott


Handbyggd båt


Tävlingen startar


En ensam kajakpaddlare


En fiskare till


Luftslott brukar ju rasera efter ett tag


Huvudkassan, inget stort tivoli med andra ord :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar