lördag 8 november 2014

Kväll i Stockholm

En skön dag där jag, efter att ha hälsat på Klasse på Karolinska, gick in till stan för att se om jag kunde hitta några militärer eftersom det var stor övning inne i stan.
Jag ramlade på några vid riksdagshuset men blev inte nöjd med bilderna, så jag gick runt lite och tog en bild här och där allt medan solen gick ner.
Och efter ett tag så tog jag fram stativet och fick lite bilder från kvällen i stan.
Det finns fördelar med att solen går ner vid 4-tiden.  :-)

Storkyrkan fångad i glas


Kvinna vid Strömparterren


Strömmen under Norrbro


Under Norrbro igen.


Ett par utanför Operan.


Speglingar i Strömmen


Slottet från Norrbro


Strömparterren


Stadshuset bakom Sagerska huset.


Solsångaren på Strömparterren


En av håvbåtarna på Strömparterren


Två till håvbåtar med Grand i bakgrunden.



Håvbåtar


Håvbåtar på Strömparterren


Ja, det är samma håvbåtar


En annan båt, Af Chapman.


Af Chapman och Skeppsholmskyrkan


Inne i Gamla Stan.


Dom här två dök hastigt upp, ingen chans att ställa om kameran, men jag tycker  bilden blev ok.


Gamla Stan


Gamla Stan


Ett öppet fönster i Gamla Stan


Lyktor vid Storkyrkobrinken


En butik vid Storkyrkobrinken


Södermalm från Gamla Stan.


Slussen.


Söder från Slussen sett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar