fredag 3 april 2015

Stockholms stränder

Blev en liten prommis på ca 1,5 mil idag.

Klev helt enkelt av vid Kristineberg eftersom jag inte kunde påminna mig om att jag hade gått runt därnere vid vattnet, gick runt Kristinebergs strand, fortsatte Hornsbergs strand, följde Kungsholms strand, bort mot Drottninggatan (där jag stötte på en kollega från Gotland !?, stan är liten ibland), runt Blasieholmen, tillbaka hemåt längs Norr Mälarstrand. Som sagt mycket stränder.

Bilder:

Nere under Tranebergsbron vid Kristineberg


Husbåtarna vid Pampas Marina, husen uppe på Johan Enbergs väg har bra utsikt över staden.


Nere vid Karlberssjön, militärhögskolan Karlberg på vänster sída.


Ett par sothönor har hittat lite grönt att äta


Det gäller att kunna sin kamera, haha. Den här båten kom farande och jag tyckte jag skulle panorera lite snyggt, men som ni ser så hade jag inte riktigt koll på exponeringen, Men jag gillar den ändå :-)


Någon tycker inte att skyltningen räcker till runt Centralen.


Vi får alla böja oss för tiden.


Ångbåt på Strömkajen


En måltid i skymundan.


Farbror med hund.


Inne på gården vid Graverska huset.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar