lördag 13 juni 2015

Bröllop i stan

Idag så vigdes ju Carl Philip och Sofia. Inget som direkt berör mig, eftersom jag tycker att hela idén med ett kungahus i en demokrati är galet. Men avspärrningarna berörde mig i högsta grad. Tokmycket folk som samlats inför kortegen och kravallstaket överallt.
Men bara man kom undan lite så var det trots allt en härlig dag. Satt bl.a. och snackade med en del folk inne i gamla stan och hade det rätt mysigt i sommarvärmen.
Kameran som alltid med och här ett axplock:


Så mycket sommarStockholm i den här bilden för mig.



Tyvärr lite oskarp, men en skön bild av sommar



Mycket kanoter i kanalerna



Det började tidigt med alla marscher inför bröllopet






Svenska flaggor "en masse"



Norrbro



En del satte sig tidigt för att få en 10 sekunders blick.



Dekorerat slott.



Andra tog huset med sig och drog iväg :-)


Ett blått fönster i Gamla Stan.


Uppe vid slottet togs alla platser upp.


Packat med folk som jublade så fort en svart bil åkte förbi :-)






Rafael Edholm



Mysfarbror Mark sitter i TV



Bakom kulisserna.



Hats on.



Andra tog inte lika viktigt på klädseln.  :-)


Sommar i stan för mig. Ångbåtar och blå himmel.


För en del så fortsatte vardagen med städning.



Glans från bajonetten.


Som sagt, mycket folk.


Vid plattan så låg dom här, ingen aning om varför tyvärr.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar