tisdag 8 december 2015

Sista dagen i Nya Zeeland, högt upp och ett hopp från en bro

Så kom den sista dagen då, i morgon flyger Jessica hem till Svedala, med ett 10 timmarsstopp i Sydney först. Själv så har jag två dagar att spendera i Sydney innan jag ska bege mig hem.
Idag så tog vi oss upp till Remarkables Ski Area, vilket ligger hyfsat högt upp och vägen dit var riktigt brant, vi satt och undrade hur dom gör på vintern, det finns inte en chans att bila upp då.
Ibland så fanns det skyddsräcken, men ibland ingenting och sista biten var en grusväg med rätt dålig beläggning. Men kul att åka ända opp.
Fast besöket var kortvarigt, ca 1-2 grader och blåsigt, brrr.
Därefter ut på lite småvägar och kolla in det fantastiska landskapet innan bungyjumpet från Kawarau Bridge.
Hoppet riktigt häftigt även om jag hade önskat att få doppa mig i vattnet, nu blev bara armarna blöta, men en sak till att bocka av :-).
Sitter på hotellrummet nu och fördelar packning, Jessica har liiiite mer än mig, haha. Vi får väl se vad eländet väger på flygplatsen i morgon.

Two Cones ligger dold i molnen


På vägen upp till Remarkables, bra utsikt.


Grus, inga skyddsräcken, stup. Jag behövde ingen hastighetsskylt för att ta det lugnt.



Ett till panorama från vägen.


Skön väg dit.


En "bug"


Crown Range Road, den högsta asfalterade vägen i Nya Zeeland, kurvigt.


Jessica vid ett utsiktsstopp på Crown Range Road.


Kawanau Bridge


Och så några bilder på Jessica när hon hoppar.











Och några på mig :-)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar