söndag 21 februari 2016

Kylig kväll

Tog mig in för att få lite solnedgångsbilder i Stan, men av det så blev det intet.
Solen trängde inte fram som jag ville och dom få bilder jag tog blev inte så bra.
Men skam den som ger sig, jag stod och frös och härdade ut för att kanske kunna ta lite kvällsbilder istället. Träffade en annan fotograf vid Gamla Stan och vi stod och surrade lite för att få tiden att gå.
Så blev det då äntligen hyfsat mörkt så att jag kunde ta lite bilder. Resultatet visas nedan:


Solnedgången blev aldrig sådär vacker som jag hade hoppats på.


En silhuettbild mot torn och tinnar på Söder kan man ju alltid ta medans man väntar.


Lekte lite med att få en lite kreativ bild på tunnelbanan som passerade.


Den bild från kvällen som jag är mest nöjd med, Riddarholmskyrkan i bakgrunden.


Under Centralbron.


Till och med DN skrapan kan vara snygg i kvällsljus.


Och så den där kåken med tre kronor på, här fångad under Centralbron.


Mera Stadshus, med gamla riksdagshuset och Riddarholmskyrkan.


Söder Mälarstand


Lady Hutton vid Riddarholmen



Ännu mer Stadshus, nu i bakgrunden av husen på Riddarholmen.


Lite billjus är ju aldrig fel, ser nästan alltid bra ut även om det bara är Centralbron uppifrån.


Strömsborg i kvällsljus.


En bit av den vackra Vasabron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar