lördag 16 juni 2018

Uddar och ett skeppsbrott

Tog en sväng med moppen ut på Djurgården i det härliga vädret idag.
Åkte först ut till Hundudden, parkerade och gick omkring ett tag.
Båtklubben var det full fart i och jag tog en fika i Kruthuset som ligger där.
Promenerade norrut bort mot Lidingöbro när jag såg skeppsbrottet.
En segelbåt som låg strandad, med alla saker utspridda runt på stranden och masten ett hundratal meter bort.
Blev ju lite nyfiken på varför alla saker låg utanför båten då den låg och flöt utan problem,  men det kanske hade varit folk inne i båten för att se om det fanns något av värde och helt sonika slängt ut allt. Trist ändå att se.
Sen vidare mot Blockhusudden där en räkmacka intogs.
Vidare till Biskoppsudden och sen in mot stan och hemåt.
Så skönt att kunna åka runt i shorts och skjorta bara :-)

Rena idyllen i stan ute vid Djurgården.



En fika togs i det gamla Kruthuset.



Sitta och ha picknick här vid Hundudden måste ju vara ett av dom bättre ställena i stan.




Först så hittade jag en sko....



Sen så hittade jag en mast....



Sen så låg hon där, haveristen. En liten segelbåt.



Flytvästen var uppblåst, vilket ju tyder på att man insåg att det skulle gå åt skogen.



Men varför i princip hela inredningen ligger och flyter i strandkanten vet jag inte.



Riktiga seglare kör inte ut ur hamnen med motor, även fast det tog dessa två båtar en god stund att komma iväg.



Fast väl utanför klubbens pir så tog det fart.



En herre går över bron vid Djurgårdsbrunnskanalen.



Sightseeing i kanalen.



Sommar i Stockholm, med båtar överallt och i alla storlekar, underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar