söndag 1 juli 2018

Hammarby Skidbacke och några båtar

Tog mig in med moppen idag.
Ännu en härligt solig dag, även om det blåste en del.
Satte Hammarbybacken som mål och hade tänkt att köra hela vägen upp till toppen, med det var fullt med folk där så jag parkerade snällt och traskade hela vägen upp. Ja, det är väl inte någon Everestklättring direkt, men för en gammal man så räckte det alldeles utmärkt :-).
Fin utsikt över stan så klart.
Nere vid backens början ligger ju Sicklaslussen, en liten sluss som bara är bemannad någon timme på  förmiddagen och en timme på eftermiddagen på helger (annars så får man stämma träff med slussvakten). Vacker kanal ut mot Järlasjön.
Åkte vidare för en glass på Fjällgatan och fick se de sista båtarna i Gotland Runt (eller ÅF Race som det ju heter) ge sig av i den blåsiga Saltsjön.


Liftarna vid backens början.



Phuu, där ska jag knalla upp.



Halvvägs upp. Skistarskylten är lite Hollywoodinspirerad tror jag :-)



Tele2 Arena och Globen. Ser små ut uppifrån.



Fler gick i backen, och en del sprang t.o.m :-)



Idylliskt vid Sicklaslussen.



Kanalen ut mot Järlasjön.



Sista båten iväg. En av de vackrare dessutom.



Man ser av vinkeln på masterna att det blåser en del i byarna.



En närgången herre som blängde på min glass.
Dom varnar vid kiosken för tjuvaktiga måsar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar