lördag 16 februari 2019

Långsam promenad längs med Årstaviken.

Tog mig ut i vårsolen och passade på att ta en långsam prommis.
Pajade ryggen i veckan, men efter att kiropraktorn har vridit allt rätt igen så får man ta det lugnt, men ändå röra sig lite lagom.
Tog tvärbanan till Årstadal och gick sen mot stan, helt underbart väder och en ny sträcka som jag inte gått förut. Mycket folk ute och njöt.
Kameran med som vanligt och här är några bilder från dagen.


Ett båtvrak ute på Årsta holmar.



Den här, bastuflotten, tror jag det är, lade jag märke till även i somras.
Ett rejält svartbygge, och folk där även nu.



Slussen har det lugnt även om en och annan båt tar sig igenom.



Uppläggningsplats för Dianelunds båtklubb.
Här skulle jag inte vilja ha båten, vem som helst kan ju ta sig dit.



Vinterbadare.



Skillnaden mellan Sött & Salt, här Mälaren.......



...och här Saltsjön, helt isfri.



Vacker utsikt från Mosebacke, men rörigt där eftersom de bygger om.
Men det blir nog fint till sommaren.



I ögonvrån trodde jag först att det stod en naken kvinna på balkongen, haha.



En Strömmingsknäcke som vanligt när jag är i närheten av denna kiosk vid lunchtid.
Tog sedan en öl i solskenet på Temple bar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar