torsdag 18 juni 2020

Kortvecka

En sväng upp mot Norrland igen och ganska intensivt med många mil då jag fått nya ställen att besöka. Men nu har jag hunnit hem och ser fram mot en midsommarafton både till sjöss och land, och vädergudarna verkar ju vara på gott humör.
Lite bilder eftersom jag inte stannat så mycket, men lunch behöver man ju få i sig.

Utsikt från måndagens lunchställe, Kungshögarna.
Just den här jag sitter på anses vara Frejs.
Fynd har gjorts här från Vendeltiden mellan år 550-625.



 Disagården, ett friluftsmuseum bredvid Kungshögarna.



Tisdagens lunchställe, Axmar bruk mellan Gävle och Söderhamn.



Gamla kvarnstugan vid Axmar.



En övergiven byggnad.



På en del ställen risk för ras.



Mitt torp jag åker förbi på väg mot Bollnäs, duktigt kamouflerat nu, haha.

Så här såg det ut i februari.


Ännu ett rastställe, här vid Mjuggsjön.



 En gammal bod på väg mot Särna.




 Nytt hotell den här gången, Dalecarlia. 
Spa och allt, men det kändes inte som att jag ville sitta bland massa folk i en trång pool.



Men hisnande vy över Siljan från hotellet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar