onsdag 10 augusti 2022

Geiranger och Trollstigen

Ett fåtal bilder till från den fantastiska resan genom Norge. Och nu skulle det ju bli bilder. Jag menar Geiranger och Trollstigen är ju världskända!...Men...

Ja det var vackert. Men efter Lysebotn, Lysevegen, Tindevegen , haha jag hade blivit bortskämd med härliga vägar.

Om jag börjat här hade jag varit lyrisk. Men det är så många fantastiska vägar i Norge, så man blir nästan lite övermätt.  Men här några bilder till:


Geiranger.


Vackert läge på det huset.


Nere vid Geirangerfjorden.


Och så lite ovanför. Båtarna ger perspektiv.


Underbart vackert.


Från utkiksplatsen ovanför fjorden.


Här fanns det också ett litet vattenfall.


Bergstopp och vacker himmel. Ibland räcker det för en fin bild.



Folk stannar och staplar stenar överallt.


Två toppar.


Ser ni hojåkarna?


Litet vattenfall ser man först.....men ser ni bilarna?


Mitt på Trollstigen.


Underbart, men jag var redan van vid vägar som det här, haha.


Vattnet forsar ner längs Trollstigen.


Här ser man lite av serpentinvägen.


Nere i Dalen av Trollstigen. Vackert här med.


Sista bilden från Norge för den här gången. Vackert kan man väl sammanfatta det med.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar