fredag 13 oktober 2023

Hölick, Kuggören och lite till

 Så tog jag mig ut till Hölick igen och även Kuggören. Utanför Hudiksvall där jag är varannan vecka.

Jag tar nog dessa utflykter efter jobbet för sällan, men man blir lite lat och väl incheckad så blir man lätt kvar på hotellet, men jag får väl skärpa mig för det finns ju fina ställen än som jag inte hittat till.

Och den lilla nya kameran tar riktigt bra bilder.

Så lite bilder från två fina ställen, men även några från Härjedalen.

Hölicks pir.


Förr fiskebodar nu flotta hem.


Spegling.


Gillade ramen mellan dörrarna.


Även här står de små bodarna lite utspridda längs berget.


Som små utedass, men jag antar det är små sjöbodar.


Vacker utsikt från kapellet.


Lite stenar sedan Finland.


En riktigt gammal trotjänare, långt ifrån dagens moderna timmerbilar.


Kuggören i kvällsljus.


Mysigt gammalt fiskeläger.


En av väldigt få fiskebåtar. Förr var det fullt av dem.


Himmel, Hav, Land. Vackert är det.


Dörren in till kapellet på Kuggören.


Inne i kapellet. Det är tydligt vilka man vänder sina böner till.


Bodarna. Vackert.


Telekiosk, eller bara någon som hittat en skylt och spikat dit den?


Himmel, Hav, Träd. Tjusigt det med.


Här sitter man säkert ett tag och funderar.


Inga bekymmer med upptagning av båten där inte.


Hela Kuggören.


Från en rastplats innan Kårböle. Höst.


Kunde inte låta bli. Vackert i all enkelhet.


Spången vid Glissjöberg.


Hovärken med Mackmyras Whiskybar har fått en pudring av snö.



Mer av snö fanns vid vägen från Sörvattnet mot Funäsdalen. Bod här vid Sörvattnet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar