Underbart väder och mycket människor som satt och njöt överallt.
Det här var ju i princip första riktiga pensionärsdagen :-). Vi får se hur dagarna fylls framöver.
På Café Blockhusporten fick jag sitta och bevaka min äppelpaj för alla småfåglar.
Pajen och en kopp kaffe gick på 133:-, så den ville jag inte bjussa på.
En mås tittar upp mot ett privatjetplan som fick eskort av ett militärt plan.
Det syns inte så tydligt här, men dom åkte väldigt nära varandra.
En vacker segelskuta lämnar Stockholms hamninlopp.
"Täcka udden" ett hus med en historia av Grosshandlare och Fabrikörer.
Nu representationsvilla för SEB och Investor.
Taxeringsvärdet var 130000:- år 1884. Antagligen lite mer idag.
Klippning av jordkonstverket "Gravitational Ripples" på Blockhusudden.
Det är en minnesvård av Tsunamikatastrofens offer
Lilla Sjötullsbron.
Det är vackert längs med Djurgårdsbrunnskanalen.
Isbladskärret.
"Hoop-La" en skulptur i en serie som gestaltar vind-och vattenenergi.
Vid Folke Bernadottes bro.
Skulpturen "Life rings" en massa livbojar som ska illustrera säkerhet i krissituationer.
En liten äkta livboj nere till vänster, och Bredablick som tittar fram där bakom.
En staty som var ny för mig. Greta "Guld Greta" Johansson.
Sveriges första kvinnliga guldmedaljör vid OS 1912.
Invigdes förra sommaren.
En vacker gammal Merca stod och glänste vid Strandvägskajen.
Vaktparaden är ju alltid kul när dom marscherar med musik.
Och så Stadshuset då, börjar nog få slut på olika vinklar att fota det i :-).
Men den här vyn från Blekholmsbron är verkligen Sommar-Stockholm.















Inga kommentarer:
Skicka en kommentar