söndag 23 september 2012

Irrfärder på välkända platser

Det blev en sväng in till stan idag. När jag gick igenom fotona hemma så tänkte jag först inte lägga ut något, det var ju ungefär samma som jag redan hade tagit.
Men så tänkte jag att det ju inte är så viktigt med bilderna som jag tar när jag går runt så här. Huvudsaken är ju att jag faktiskt tar mig tid att se saker ur olika vinklar och att man reflekterar över vissa saker. Jag har funnit ännu mer nya vägar och gått på gator som jag aldrig varit på, även om jag åkt eller gått förbi alldeles bredvid en massa gånger. Så här slänger jag in ett gäng.

En bild på en glasfasad bara, fastnade för träskivan som kontrasterade så mycket mot det blanka glaset



Skulptur som jag inte vet namnet på



Lejon på Riksdagshuset

Fiskare vid strömmen, men jag såg inga firrar

Inte heller dom här hade någon fiskelycka

Milles solsångaren vid strömparterren

Fiskebåt i strömmen

Kajakpaddlare med söders höjder i fonden

Gammal mina på skeppsholmen

Vy in mot Gamla stan från skeppsholmen

Kastellet på Kastellholmen

Kastellet igen

Trimaran. Ser inte så stor ut, men jämför med killen i gummibåten

Ahhh,, helt nybyggd och luktade tjära.
Den var till salu, men det stod inget pris

Båt på skeppsholmen med Vasamuseét i bakgrunden


Briggen Tre Kronor var på besök och hade öppet hus

Matros i masten på Tre Kronor

Det är lite tampar att hålla koll på

Mysigt inne i skeppet

Ännu en matros

Waterfront building. 
Det lyste så skönt blått från fasaden och var en kontrast mot dom svarta regnmoln som drog fram bakom

Parken vid Piperska muren


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar