söndag 3 februari 2013

Onödig datortid

Idag får det bli en bild från igår.

Upptäckte för en tid sedan att jag hade installerat 32 bitarsversionen av Windows 8 när jag uppgraderade. Tänkte inte på det då, men har haft en del minnesproblem med Photoshop bl.a. Så, efter att ha gått och gruvat mig ett tag så installerade jag om allt igen, nu i 64 bitarsversion.
Det är ju tur att jag faktiskt kan tycka att det är lite kul med att sitta och lösa alla bekymmer, men med alla uppdateringar, nya drivrutiner som måste hämtas, kompabilitetsproblem som ska lösas och backuper som ska läsas in igen så tar det sin modiga tid.
Att det är så många program och drivrutiner som inte fungerar mellan 32 och 64 bitarsversionen är hopplöst, men nu fungerar det mesta igen. Att jag inte kan scanna in direkt i Photoshop nu med 64 bitarsversionen t.ex. är väl något jag får leva med.

Så för att få in en bild i det här inlägget så kommer en Sv-vit bild på Johannes skola, lite Hogwarts över den med alla torn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar