tisdag 30 april 2013

Fotografiska som rehab

Sjukskriven med pajad rygg och utled på att gå runt kvarteret i korta promenader så tog jag mig in till fotografiska idag efter läkarbesök. Otroligt skönt med nästan tomma utställningshallar. Jag kunde sätta mig framför varenda fotovägg och vila ryggen. Fann också att stolarna uppe i cafeterian var sköna att sitta i också (brukar inte fika där i vanliga fall eftersom det alltid är en jättekö). En gammelmansprommis genom Gamla stan upp till slottet avslöjade att kungen tydligen fyllde år idag. Lillkameran är perfekt att ha med sig så här eftersom jag inte skulle orka bära på den stora. Idag kör vi fyrkantsformat.


Tomma utställningshallar, nu hade jag verkligen tid att kolla Cartier-Bresson



Tomt uppe i fiket med. 
Johan Rheborg sitter därbak, kanske sitter och planerar den nya serien om fotografi,
"Alla är fotografer" som han ska göra med Henrik Schyffert



Utanför fotografiska



En Budweiserhink, passande i Norra Dryckesgränd



Gamla Stan



Några som ska lira för Kung och Fosterland



Han tyckte det var konstigt att jag inte visste vad som var på gång :-)
Jag gick dock innan Kungen kom ut, kände inte för att vänta i en halvtimma



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar