onsdag 1 maj 2013

Drottningholm igen

Ganska precis 1 år sedan som jag var på Drottningholm och fotade Länk till tidigare inlägg
Ett underbart väder men ryggen är inte med på noterna än. Jag som brukar kunna gå runt i timmar är helt körd efter bara någon timme (och ändå så vilar jag emellan) Men det känns bättre och bättre i alla fall.
Svårt att variera sig med bilderna från gång till gång, men här är några:


Vaktavlösning på gång



På baksidan



Staty: "Bacchus med ung safyr" av Adrian de Vries



"Laakoon och hans söner" även den av Adrian de Vries



Herculesfontänen av Nicodemus Tessin d.y.
I förgrunden "Sittande kvinna med gås" av Adrian de Vries



Det blänkte fint i den välpolerade hjälmen



Vakt genom trappan upp till entrén



Vakt plåtad genom vaktkuren
(blev även ett självporträtt såg jag när jag kom hem)



Var även på andra sidan vägen där denna firma ligger



S/S Drottningholm byggd 1909 anlöper bryggan



Framför slottet



Många som ville åka ångbåt



Skepparen tittar på när folk går ombord

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar