torsdag 6 juni 2013

Hojtur på Nationaldagen

Ledig dag och solen skiner, perfekt för en tur med hojen. Robban och Max hängde på och navigatorn hade en riktigt lovande tur programmerad. Max och jag mötte upp Robban vid Hagbytippen, som förövrigt stod i brand. Vet inte om det var en planerad brasa, men det rök ordentligt. Sedan kuskade vi runt på småvägar upp till Norrtälje, där en räkmacka på Piren avnjöts och sen en sväng till Camilla på Backa gård. (Lasse var inte där, men Millan bjöd på fika). Vidare ut mot Bergshamra och den underbara Svensbodavägen till Wira bruk. Sätravägen efter det och sen hade vi fått nog av kurvor, haha. En helt underbar dag och ett trevligt sällskap. Kunde inte ha njutit av Nationaldagen på ett bättre sätt.
Ibland är man dock kluven till det fina vädret . En klarblå himmel är ju inte lika bra fotomässigt som när himlen är full av olycksbådande moln. Det blir lite platta bilder. Å andra sidan är det ju skönt att slippa oroa sig för regn.
I-landsproblem så det skriker...jag vet :-)  Men lite bilder blev det detta till trots.



Hagbytippen brinner






Robban ansluter



Vet inte varför jag står och berättar om hur stor fisk jag fångat, haha



Nedgångna bodar och lador finns överallt. Jag skulle vilja stanna och fota allihopa



Korsningen Markimsvägen/Lindholmsvägen



I närheten av Tjusta



Klockstapeln vid Nyckelby



Max och Robban på Piren



Jag på Piren



En riktigt smarrig räkmacka, handskalade gössebörgsreekor, jojo....



Spanar efter tappade räkor tror jag



Avfärd från Piren



Lasse och Millans place i Backa Gård (Mammas och Pappas ställe förut, här har man njutit många somrar)



Wira bruk, vi står och talar om hur skön Svensbodavägen är :-)









Wira bruk



Lite kultur också, narturligtvis
Össeby kyrkoruin i bakgrunden, byggd på 1200-talet




Ladorna vid Össeby



Svensk sommar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar