onsdag 29 januari 2014

Hägrar på Råstasjön och Muppar på Nikon

Efter att ha varit inne en sväng på jobbet så gick jag mot Sundbyberg och sedan runt Lötsjön och bort förbi Råstasjön mot Haga Norra.
Tittade in på Nikon för att se om dom kunde fixa till min lilla kamera P7000 som har problem att öppna objektivskyddet (det är ett par lameller som täcker objektivet när man stänger av kameran).
Frågade om dom kunde ta bort lamellerna helt enkelt.
Tyvärr sa dom, man måste skruva isär objektivet och det tar tid och blir dyrt. Trist.
När jag kom hem så tänkte jag att jag skulle titta lite själv. Petade lätt bort en täckring och innanför den satt två stjärnskruvar, bort med dom och lamellerna var väck!!! Skruvade dit allt igen och på med täckringen.
Det tog mig ca 1 minut att fixa det!! Då blir man rätt sur på teknikerna på Nikon.
Funderar på om jag ska ta lite bilder på det hela och maila dom en arbetsbeskrivning. :-)

Lite bilder på Hägrarna då:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar