fredag 17 januari 2014

Riksmuseet

Igår så tog jag mig till Naturhistoriska Riksmuseet. Ville se Frans Lantings utställning "Life"
Mycket fina foton som visar på evolutionen från the Big Bang och framåt. Tyvärr så förstördes hela upplevelsen av vad som verkade ett tjugotal skolklasser med glin i 10-års åldern :-(
Det var med andra ord ett jävla liv, (börjar jag bli en gnällig gammal gubbe tro, haha) och dom sprang kors och tvärs runt mig hela tiden så det var omöjligt att koncentrera sig på bilderna.
Lärarna som var med gav mig bara några sneda leenden, inga försök att lugna ungarna gjordes. Surt när man har pröjsat en hundring enkom för att se dessa bilder, dom kunde väl ha släpat iväg dom små liven till dinosaurierna eller något istället. Jaja, tog mig därifrån med en promenad längs Brunnsviken in mot stan, här kommer några bilder från dagen:

Pampig fasad


Innan glinen dök upp








Jag borde gått ner och krävt pengarna tillbaka


Isen ligger tunn nere vid båtklubben


Samling längs isen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar