onsdag 16 juli 2014

Första bilderna med X-T1

Jag kunde ju inte sitta och vänta på att Fuji ska leverera mitt 18-135mm objektiv.
Leverans kanske juli var beskedet, så det fick bli ett till objektiv.
Köpte på mig ett pannkaksobjektiv, 27mm f 2,8 så att jag kunde börja använda kameran.
Litet och lätt objektiv som gör att kameran bara blir marginellt större än min P7000.
Motsvarar 41mm i FX och hamnar således mellan normal och vidvinkel.










Lite bilder från en promenad efter jobbet och jag är mycket nöjd med prestandan, det blev det lite panoraman också eftersom man saknar vidvinkel, men det funkar ju med. Finns till och med inbyggt panorama i kameran om man är lat.

Lite ovan med kontrollerna, det är ju som en blandning av P7000 och D700 när man ska plåta, men den känns bra, har ställt in allt som jag vill ha det och nu är det bara att vänja sig vid reglagen.

Blandade bilder således:

Näckros nere vid Träsket


Råcksta krematorium, allmänt kallat "Råckstagrillen", ligger fint i grönskan


Målen står lite hur som helst


Tomt på Maltesholm, trots värmen


Nere vid båtklubben


Strandpromenaden


Kvarnen

Gångtunneln vid Råcksta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar