torsdag 28 augusti 2014

Balett på Söder

Gick mig en sväng på Söder idag.
Startade vid Skanstullsbron och gick bort mot Vitabergsparken där det var repetition för inte mindre än Svansjön med Nathalie Nordqvist och Calum Lowden från Kungliga baletten. Finkultur i parken således.
Lite bilder:


Började vid Skanstullsbron där Trädgården ligger inklämd under bron
Det är för övrigt "Proggen allstars" där i helgen med bl.a "Samla mammas manna" och andra proggband



"Vi lossa sand, ibland, på södermälarstrand" 
kommer i alla fall jag att tänka på när Jehanders går in med sand vid hammarbyhamnen


Skanskvarnens restaurang mellan Bropelarna


Sofia kyrka sticker upp bakom huset vid Lilla Mejtens gränd



Och så hörde jag musik från Vitabergsparken och såg detta par



Det var repetition inför kvällens föreställning av Svansjön







Ett väl inklätt fönsterparti


Och så en bild över f.d. Lumafabriken, där det nu är bostäder.
Jag kom ihåg när jag jobbade på Domus i Sundbyberg när jag var 18 och körde hit tv-apparater för reparation i min gamla Amazon -66. Det var ett tag sedan känns det som :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar