lördag 7 mars 2015

Öststatsbilder

Tog mig en försiktig promenad efter att ha varit däckad i influensan i veckan. Vet inte om det bara var för att jag inte kände mig på topp, eller att det var för att jag av någon anledning tog tvärbanan till Gröndal och gick längs industriområdet runt vattnet som känslan av Öststat slog mig. Allt kändes grått, smutsigt och trist. Hade tänkt se om det gick att komma in på den gamla övergivna fabriken, men där stod det ett par vakter och satte effektivt stopp för den planen. Så det blev lite strosande bort mot Liljeholmen, över bron och sen Söder Mälarstrand bort mot Slussen och sen hemåt igen.
Grått även bildmässigt:


Bara det finns en yta, så blir den taggad



Ett torn inne på fabriken som jag alltså inte kom in till



Stora cementsilos i hamnen



Cementbåt i hamnen



Växelväljare vid spåren



Cementfabriken i bakgrunden



Någon har festat lite vid bryggan



Spåren längs med kajen



Behövs nog mer än en vårrustning av den här båten



SöderMälarstrand



Slussen



Duvorna trivs nere i Slussen



Lejonbacken


Fiskare vid Strömparterren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar