lördag 19 september 2015

Cykelns dag

Ja, nu blev det ju inte så mycket plåtande på cyklisterna. Att det var cykelns dag visste jag inte förrän jag kom in till stan och det var en massa cyklister överallt.
Det blev en liten promenad innan jag skulle möta upp Eric utanför Sergel för att se Mission impossible.
Hade tänkt gå in på Moderna och kolla in Francesca Woodman, men köerna var långa så det får bli en annan gång.
Väldigt lite bilder tagna, men som alltid så blir det en och annan.



 En håvbåt på strömmen vid Riksbron.


Man fick klottra bäst man ville på Strömgatan som idag var avstängd för att man ville visa en massa alternativ till en bilfri stad.


Som sagt så var det fullt av cyklister, här på Skeppsholmsbron.



En kvartett damer vid Kungliga konsthögskolan på Skeppsholmen.



Nedanför Moderna museét så hade ett gäng Foodtrucks ställt sig i ring och där kunde man slå sig ner.



Många matbilar.



Jag vet...bara ballonger, men jag kan inte motstå att fota dom när dom kommer flygande :-)



Slottet är delvis täckt i plast. Trist för turisterna som kommer hit för att kolla högvakten.



Ett brudpar utanför Slottet.



Solen står lågt vid Sergels Torg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar