söndag 6 september 2015

En sväng i stan

Tog mig runt i stan igår.
En lång promenad trodde jag, men som till min förvåning bara var 1,2 mil när jag kollade hemma.
Det är väl det att jag inte gått runt så mycket sista tiden.
Satte på mitt lilla 27mm objektiv på kameran som ju motsvarar ett 40mm och jag skulle nog behöva använda det oftare eftersom det tar ett tag att vänja sig av med att inte kunna zooma in på motiven.
Det är säkert nyttigt för bildseendet att vara låst till bara ett utsnitt och det kändes lite trögt att få till något idag, men några bilder blev det trots allt, även om jag beskar nästan alla bilder efteråt.



Rundan som den blev idag


En häger i Barnhusviken



Birger Jarl vid stadshuset, Engelbrektsstatyn i bakgrunden



Stadshuset



Det något udda koppartaket på Norsteds hus sticker upp



Riddarholmskyrkan



"Vi lossa sand ibland..." men då skulle det väl vara på andra sidan?  :-)



Huset vid Slussen är riktigt färggrant nu.



Jösses vad den här båten flagnade. Blir mycket jobb att få ordning på den.



Kärlekslåsen på Västerbron är borttagna. Men det kommer dit nya igen.



Nere vid skaterampen i Rålis så hänger det fullt med skor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar