tisdag 6 augusti 2019

Budapest dag 1

Har nu dragit ner till Budapest för en vecka.
Kom ner hit igår vid 10-tiden vilket innebar att det blev ett tidigt flyg, d.v.s, jag hade beställt taxi till 04.30.
Så lite trött var jag när jag kom fram.
Men jag fick checka in direkt trots att det normalt är vid 15.00, skönt.
Vandrade sedan runt lite planlöst i den närmaste omgivningen av mitt hotell för att få lite känsla för stan.
Den 30-gradiga värmen gjorde att det blev en del törstsläckarstopp.
Tog några kvällsbilder sedan över Teknologiska högskolan som ligger vackert vid vattnet och hotellet, käkade en ok middag gick och la mig.
Några bilder från igår då.


Frihetsbron, precis utanför hotellet.



Gellert hill cave. En kyrka jag ska kolla in noggrannare.




Många av dessa kryssningspråmar som åker på Donau.



Frihetsgudinnan vid Citadellet syns bra däruppe. Idag ska jag ta mig närmare.



Budaslottet, får se om jag tar det idag eller i morgon.



Att sitta och hänga på Frihetsbron är poppis.



Solnedgång bakom Frihetsgudinnan.



Universitetet för Teknologi och Ekonomi i kvällsljus.



En upplyst gudinna.



Mitt hotell, Danubius Hotel Gellert. 
Gammalt fint hotell och hopkopplat med Gellertbadet, ett Termalbad med 12 olika pooler. 
Ska definitivt testas.



Som sagt, poppis att hänga på bron, fullt av folk här på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar