fredag 28 februari 2020

Bodar igen

Ja, som ni kanske förstår av rubriken så kommer det några bodar igen.
Men även lite andra bilder från Dalarna och södra Jämtland och även ifrån Uppland.
Jag skulle vilja stanna vid betydligt fler ställen, men många man ser kräver långa omvägar och tiden vill inte riktigt räcka till, så det får bli längs vägen där man bara kan stanna till och snäppa av ett par bilder.



Här har jag kunnat komma nära en gammal bod.



Vacker bod med en bakgrund som matchar.



Igenvuxet :-).



Här sitter t.o.m gardinerna kvar. Jag blir ju nyfiken på när man bodde här sist.
Och när man gav upp och flyttade.



Utanför mitt hotell, Värdshuset Lugnet i Malung. Det ryker från ån i 15 minusgrader.



Sa jag igenvuxet :-) Det här var lite värre.



De passar in i landskapet, bodarna.



 Rättviks Långbrygga. 628 Meter lång och en av de längsta träbryggorna i Europa.



Vy ute från Långbryggan.



En pållare i kvällsljuset.



Detaljer på Långbryggan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar