fredag 10 april 2020

Fotorulle

Nu känns det lite som förr.
När man framkallade en rulle film och upptäckte att det fanns inte bara midsommarbilder på den utan dessutom, höst och Julbilder.

Vi är ju nu så otroligt korta i tid när det kommer till bilder, det flödar ju in bilder varenda dag, så att när det dyker upp en bild i kameran som faktiskt togs för en vecka sedan bara, så betraktar man den med skepsis. Ska jag verkligen ta med den här...nu en hel vecka senare.
Men jag börjar med ett par bilder som är över en vecka gamla, sen blir det mer till dags dato, haha.
Håll till godo.

Från balkongen, när snön vräkte ner den näst sista dagen i Mars.


Från ett av bergen vid Lida Friluftsgård. 
Fantastisk stad vi lever i när man kan vara ute i spenaten och ändå ha kontakt med staden därborta.



Vaksala Kyrka utanför Uppsala.



Skuggspel i muren på Vaksala Kyrka.



En härlig vårdag i Uppsala.



Snart kan man ta av mössorna på Amorinerna i Stadsträdgården utanför Flustret.



Tyckte det var vackert med de låga molnen i bakgrunden.



Ja, så här tar jag paus nuförtiden.



Sjöbodarna i Hudiksvall. Nära hotellet där jag brukar bo. 
Hoppas på några vackra kvällsbilder vid tillfälle.



Kyrkan i Hudik från mitt hotellrum. Jag ska ta med mig stativet och få en riktigt bra bild någon gång.


Jag passerar genom så mycket vackra platser.
Här vid Ore älv. 14,3 mil lång enligt Wikipedia.



Utanheds kvarn. Man har dämt upp älven och styrt den mot kvarnen. 



Haha, hitta bilen.



Fornby långbrygga vid Siljansnäs.



Bro vid Näs.



Bron ur ett annat perspektiv..



Näs Kraftstation.



Den äldre delen av Näs Kraftstataion. Men var på din vakt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar