fredag 24 april 2020

Veckorapport

Så har ytterligare en vecka gått på min färd upp genom Uppsala och vidare i Dalarna.
Bilder naturligtvis, men jag ser utmaningen i det att försöka hitta ställen längs vägen.
Jag kommer nog att vara tvungen att läsa in mig på platser som jag passerar för att kunna hitta pärlorna.
Nu blir det spridda skurar, men jag hoppas ni uppskattar det ändå :-).

 Linnés Hammarby utanför Uppsala.
Vackert men personalen sa till mig att återkomma om några veckor när det blomstrar som mest.


Agtak, inte så vanligt idag.



En minut utanför Uppsala, jordbruken vaknar till liv.



Hoppas kunna återkomma till detta träd genom årstiderna.



Kyrktornen i Uppsala Domkyrka renoveras.



Lite is kvar i sjöarna nedanför Sveg.



Tryggt sällskap på hotellet i Falun.



En gammal trasig spång. Att jag ens vet vad det heter??? Kanske även jag är gammal?



Möjligheterna att ta en paus i miljöer som dessa är ju än så länge inte förmånsbeskattade.



En fördämning där jag inte riktigt förstår vad träpelarna spelar för roll.



När man är ute med båten så är ju utedassen välkomna, men med bilen?



Så här är det ofta nu. Helt öde.



Gesundabacken. Kanske kan finnas ett par åk kvar :-)



Skräddarkvarn och Viks kvarn vid Gesunda.



 Kvarnstugorna.


Mångån.



Härbren vid Mångån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar