lördag 16 september 2023

Ny kamera och lite Kungligt

Har köpt mig en ny kamera. En Panasonic Lumix DC-TC200D.

Liten kamera med ett zoomomfång mellan 24-360 mm. Får väl se om jag kommer igång lite mer med fotandet när jag kan ha en liten kamera med mig hela tiden.

Tog med den in till stan för en liten test idag. 

Bökigt värre när Kungen ska köra kortege genom stan, tur man känner till T-bane nergångarna så att man kan smita över gatorna ändå.

Hamnade efter ett tag på Phils vid Sergel, där man kunde sitta i lugn och ro med en öl istället för att trängas längs vägarna.

Nöjd med kameran so far.

Kentauren sticker upp vid Obsevatorielunden.


Observatoriet.


Takåsar hela vägen bort till Kaknästornet.


Koncentrerade herrar och damer.


Sällan Sveavägen är så här tom.


Så här stod de uppradade i två timmar innan Kungen dök upp.


Det måste ha gåt åt ett par mil med avspärrningsband. Plastskatt kanske? :-)


Lugn inne på Phils. Folk verkar inte riktigt hitta hit.


Fler uppradade militärer.


Till slut så började det hända lite.


Och där är dom.


Inte 100 skarpt då jag fotade genom fönstret på Phils.


Men riktigt bra zoom på kameran.


Även Hamngatan var helt tömd.


Liten test av videofunktionen




Avslutar med den fina lyktan på Johannes brandstation.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar