onsdag 10 juli 2013

En riktig sommardag

Igår så var det ju ett fantastiskt väder och en riktigt varm och skön sommardag i stan, så jag passade på att ta en sväng runt på moppen. Skönt att åka omkring i shorts och t-shirt, men nog är man lite mer uppmärksam när man åker omkring så. Dessutom så undviker jag i möjligaste mån att åka på dom större lederna. Men i moppefart så njuter man för fullt. Som vanligt så hittade jag platser där jag aldrig varit förut, men dom blir färre och färre :-). Lite bilder från ett sommarvarmt Stockholm:


Rutten som den blev



Nere vid Årstadal



Folk njuter på bryggan, Årsta holmar i Bakgrunden



Ekermanska malmgården. 
1711 så bodde det på denna tomt en trädgårdsmästare, en vädertågare och en sillpackare här. Tvivlar på att andra än trädgårdsmästarens yrke finns kvar :-)



Koloniområdet bakom Södersjukhuset, nedanför Sachsgatan



Ser ut att vara en bra arbetsmiljö



Nere vid vattnet. Globen anas där bakom.



Det som är kvar av gamla Lidingöbro värdshus. Nu ska en modern spa-anläggning byggas här, lite synd tycker jag, men hoppas att dom gör det i en stil som passar med alla gamla villor som ligger här ute



Utanför det gamla värdshuset



Lite storstadsidyll från bron ut till Bockholmen i Bergshamra



En båt på väg in i Ålkistan för att komma in till Brunnsviken.
Här åkte man igenom mycket när vi hade båten i Haga



Det är lite trångt därinne



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar