måndag 2 november 2015

Seg Söndag


Helgen började med utgång med jobbet på fredagen, följdes av barnpassning med simhallsbesök på lördagen och avslutades med, vad jag hade tänkt, lite kvällsbilder från staden på söndagen.
Men festande och småbarn kan suga musten ur en gammal man, så när jag väl var inne i stan och hade gått omkring ett par timmar innan mörkret började lägga sig, så var jag så trött att jag satte mig på tunnelbanan och åkte hem utan några kvällsbilder.
Så dessa från Stadshuset och från Riddarholmen slänger jag in bara för att visa något, (det är ju tänkt att vara en fotoblogg det här :-))

En blomkruka och statyn av Engelbrekt Engelbrektsson, med Riddarholmen i bakgrunden



En lite annan vinkel, nu med en av snäckfontänerna i förgrunden



Solen gjorde några försök att ta sig ur den grå himlen.



Från Schering Rosenhanes gränd på Riddarholmen.
Några av Stockholms äldre hus, med ett av dom nyare, Waterfront, i bakgrunden.



I Schering Rosenhanes gränd finns också den Svenska Normalhöjdpunkten.
Ett mått 11,8 meter över medelvattenytan.
Numera så utgår man ifrån en punkt i Amsterdam.



Ett träd på Riddarholmen med
 Södermälarstrand, Munchenbryggeriet och Skinnarviksberget i bakgrunden.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar