måndag 23 november 2015

Sydney första dagen

Och så var jag då äntligen nere "Down under".
Resan ner tar ju en evighet och jag hade riktigt svårt att kunna sova på planen, men trots det så kände jag mig hyfsat pigg när jag mötte upp med Jessica.
Vi började vår rundvandring i Sydney med en tur ner till Operahuset i ett underbart väder, 23 grader varmt, precis lagom. Efter det så gick vi runt och Jessica visade mig hela staden kändes det som. Ett stopp här och där för en kall öl, och något att äta. Hann med dom flesta områdena runt city.
På kvällen ner till Darling harbour för middag.
Vi gick säker en tre mil, vilket ett skavsår påminner om idag. 
Blev lite bilder som vanligt och några kommer här, massa på Operahuset förstås:


Så här glad kan en gammal man bli när han får komma till Sydney.


Här i en lite lugnare posé med Harbour bridge i bakgrunden.


Ett panorama nerifrån Operahuset.


Det ät ju lite svårt att hitta vinklar som känns lite ovanligare på denna klassiska byggnad.

  
Mer Operahus

Panorama från ovansidan


På Harbour Bridge kan man gå på vandring


Nere vid Darling Harbour


Känns lite konstigt med massa tomtar och granar i högsommarvärme


Måsarna är lika påträngande här som överallt annars.



Replikan på HMS Endeavour i Hamnen.


Kontrasterande byggnader.


Sydney Tower Eye, dit blir det nog en sväng upp i dag.


S:t Marys Chathedral vid Hyde park


Australian White Ibis, ganska vanlig i parkerna här.



Och så en massa kvällsbilder på Operahuset och Harbour bridge.

Lika bra att ha det överstökat :-)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar