onsdag 20 maj 2020

Ytterligare några dagar uppåt landet

Vet ju inte hur länge som jag kan fortsätta med att lägga ut bilder från mina varannanveckasresor, men hoppas någon säger till mig om jag upprepar mig.
Kortvecka, så lite omkast i planeringen, upp direkt till Hudik via stopp i Gävle och Söderhamn.
På väg till Söderhamn så passade jag på att stanna till vid Norrbränningen, ett raststopp längs vägen där det ligger ett par mysiga små öar utanför.
Har ju varit ett par veckor i Söderhamn på semester, men inte riktigt kollat in stan eftersom veckorna varit underbara med bad,sol vin och trevligt sällskap, men nu så kom jag i alla fall upp till Oscarsborg som ger en fin utsikt över staden.
Mellan Söderhamn och Bollnäs ligger det lilla torp som jag fotat förut, ska bli kul att se hur mycket det försvinner i naturen ju längre det grönskar.
På väg från Hudik mot Sveg så åkte jag ner och tog en paus vid Kölströmmen vid Lassekrog.
Vackert och byggda träspångar att gå på ner mot vattnet.
Många mil dessa tre dagar, men små stopp som dessa gör att man står ut, det är ju förbannat vackert i detta landet.

Norrbränningen. 
Vackert värre, men tyvärr så tror jag att E4:an som bara ligger hundra meter ifrån stör en del.


Som sagt nära, men för oss som stannar och sträcker på benen så är det ju ett plus.



Oscarsborg, på toppen av Söderhamn.


Bra utsikt över staden härifrån.



Det ligger en minigolfbana häruppe, övergiven dock.
Spelade förresten minigolf i helgen. Blygsamhet förhindrar mig att säga vem som vann :-).



Svårt att få ner bollen här.



Torpet. Nu när det börjar grönska så kamoufleras det mer och mer.






Fönster vid torpet. Tyvärr är det som vanlig. Det ska slås sönder och klottras. 



 Hittade även en jordkällare där.


Övergiven sko i torpet.



En bod till är väl aldrig fel :-).



Rastplats för att fota boden.



Utsiktsplats vid Kölströmmen. Vackert men småkallt.


 Stenkista vid Kölströmmen. Byggdes för att timret vid flottning inte skulle fastna.


Turistvänligt med träspångar att gå på ner mot vattnet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar