söndag 8 september 2013

Racing i Tierp

Idag så kördes det racing på Tierp Arena.
STCC, V8 Thundercars och Porsche Carrera cup kördes i ett strålande sensommarväder. Jag var där för att kolla in när Marcus körde och det blev täta race och en pallplats för Marcus i första heatet och en 5:e plats i det andra efter en uppkörning från åttonde.
Svårare rent fotomässig att hitta bra placering eftersom jag var hänvisad till läktaren, så det var knepigt att variera sig och bilderna blir rätt lika varandra. Trots det så har jag sorterat ut ett 60-tal bilder av dom totalt ca 1000 som jag tog.
Kul med täta race och eftersom det var trevligt som vanligt i depån hos Palnér Racing, så blev det en härlig dag.
Jag har lagt upp dessa på min Flickr också i full upplösning, dom är fria att använda så länge det inte är i kommersiellt syfte och att ni talar om var ni hämtat dom om ni lägger upp dom någonstans. Länk här:
http://www.flickr.com/photos/33836503@N04/sets/72157635427414814/


Det gäller att skriva upp dom viktigaste uppgifterna


Detalj från bakvingen


Teamet


Hittade även den här Chargern. Det var en del bilar uppställda på området


Ett projekt som heter duga, en total renovering av denna härliga GM Futurliner


Så här ska den se ut när den är klar


Viss rost är snygg


I Depå hos Palnér Racing





Strålande väder


Marcus arbetsplats


Servicefordon


Andreas Ahlbergs bil 


Inte fullsatt, men många som njöt av väder och bra race



 Och så lite racebilder

























Här blev det lite fel :-)


Det var kanske där nere jag skulle stått och fotat jag med


Supporters på läktaren


Något har hänt bakom Marcus


Största supportern


Målflagg i första heatet


Yeyy en tredjeplats :-)


Pallen är alltid bra




Fler supporters


Inrullning för genomgång inför heat 2


Liten detalj som kunde ställt till det
(Den gula tapen var inte skuren, som den är här. Kunde ha blivit en bestraffning)


En buckla till samlingen, och lite skumpa och blommor


Det gäller att ta hand om knattarna som vill ha autograf


Jessica inne och mekar? 


Hårdvaluta


Nya aluminiummotorn med insprutning, obligatorisk nästa säsong


Stcc, Linus Ohlsson har problem


Aj då, det gäller att inte se någon konkurrent i spegeln då...


Drömmer om en egen buckla :-)


 En gammal fin Camaro RS


Fin Ford Coupe med flamlack

Och så några Porschar:






Fel riktning på den


Mats "Snickar-Matte" Karlsson, bryter efter en incident


Speglingar i läktaren

 Lite fler racingbilder





Tommy Eliasson har ett lite snett leende på sin bil



Jag i depån


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar