lördag 14 september 2013

Sightseeing i stan

Idag så åkte jag in på moppen och knallade runt på Skeppsholmen, kollade in på Fotografins hus, tog en hopon-hopoff båt runt på vattnet, plankade av misstag in på en utställning i bergrummet på Skeppsholmen, samt hann med ett besök på Fotografiska.
Först så blir det lite båtdetaljer från dom många vackra båtarna runt kajerna:

Rygefjords mast är lite avkapad


Liten galjonsfigur


Sofia Linnea en nybyggd vedjakt, byggd 1988. 


En del båtar används inte så där mycket :-)




Riktiga, handknutna fendrar


En träskulptur på en av båtarna


Det växer gräs på Blomås tak


Klart det flyter, med alla dessa korkar


Mustiga färger

I fönstret hos en båtbyggare


Efter en sväng runt kajerna så gick jag in på Fotografins hus och kollade in utställningen 
"Äga rum" av Catharina Freuis

Inget jag fastnade för direkt, men 2-3 bilder var riktigt bra


Därefter lite båtåka. En Sightseeingbåt passerade på kajen och jag passade på att hoppa ombord.


Vi tuffar ut från stan, turisterna och jag

Rätt mycket folk


Kaptenen tittar upp


Passage under bron till Skeppsholmen


Berömda master


Väl iland igen så gick jag bort mot bergrummet och tittade in vid utgången, gled in vid cafeterian och vips så var jag inne i utställningen :-). Hade ju inte tänkt att planka in, men nu var jag ju där och jag hoppade till lite när en vakt kom fram till mig. Men han såg bara kameran runt halsen och sa att det var fotoförbud därinne. Så här kommer alltså lite bilder därifrån :-)







Väl ute igen så gick jag till moppen och åkte till fotografiska. 
Ville se "This must be the place" av Pieter Hugo


Starka bilder från flera serier av honom från 2003 och framåt











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar