måndag 22 september 2014

Sista inlägget från min resa då.

Det här blir det sista inlägget från resan, men en och annan bild kommer nog dyka upp när jag har gått igenom dom hemma.
Checkade ut från hotellet vid 12, men planet gick inte förrän 02.45 (eller 03.45 som det skulle visa sig) så jag hade lite tid att slå ihjäl innan dess.
Tog mig till Mall of the Emirates och kollade runt lite, hade ju hört talas om Ski Dubai, så lite skidåkning i den nästan 40-gradiga värmen skulle ju vara kul.
Fantastiskt kul att hitta en skidbacke inne i centrumet, så på med byxor och jacka, fixa ett par pjäxor och skidor och sen upp i backen. Var lite orolig för hur jag skulle klara mig, det var ett tag sedan jag stod på ett par skidor, men det gick hur bra som helst, som en äldre Stenmark nästan, haha.
Fyra minuter upp och två ner, men vad ska man begära i ett centrum mitt i öknen.
Hade det riktigt roligt och lämnade kameran till liftpersonalen så att jag skulle våga stå på lite ett par åk. När jag sen kollade i kameran så hade dom plåtat sig själva som en överraskning till mig.
Tog en kopp kaffe i "toppstugan" med en kille från Österrike som hade åkt runt i Asien i över två månader, men nu, här i snön fick han hemlängtan.
Efter skidåkningen tog jag en taxi till Jumeirah Beach Park, som skulle vara fint om man skulle ligga på stranden och bada lite, men det var stängt för män idag, endast kvinnor och pojkar upp till 4 år var välkomna. Så det blev en promenad bort till en öppen del av stranden och ett dopp i Persiska viken.
Såg ett Kitesegel lite längre bort så jag gick längs stranden medan solen sakta gick ner och tog lite bilder. När det blivit helt mörkt så satte Minareterna igång med sina böneutrop, ett inslag som faktiskt gjorde att det kändes lite exotiskt att gå omkring där. Sen mot flygplatsen och en lång resa hem där jag sitter och skriver det här.

Mall of the Emirates, stort det också och vackra rulltrappor


Lyxcentrum


Och vad ser man där, snowracers?


Skidbacke inne i ett ökencentrum, lite surrealistiskt


Både sitt- och repliftar


Klart det ska finnas en toppstuga


Expertnedfarten, mitt val såklart


Stenmark d.ä, eller?


Lite personalbilder som en överraskning


Trevlig personal


Inte vad man förväntas ha på sig när utetempen är 38 grader


Kvinnodag i badparken


Till slut så fick jag doppa mig i Persiska Viken


Kitesegel lite längre bort mot Burj al Arab


Klumpiga 45:or gör avtryck


Träning med segel


Dom är rätt stora, inte undra på att det går att flyga en bit


Solen på väg ner


Med solen som en stor topplanterna


Solnedgång i Persiska Viken


Efter solen har gått ner börjar böneutropen


Vacker minaret


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar